Hurtigruten

Staten taus om antall kystruteanbud

Samferdselsdepartementet vil ikke si hvem eller hvor mange som har levert inn anbud på den såkalte kystruten, som i dag drives av Hurtigruten.
Les mer om Hurtigruten.

Staten taus om antall kystruteanbud

Samferdselsdepartementet vil ikke si hvem eller hvor mange som har levert inn anbud på den såkalte kystruten, som i dag drives av Hurtigruten.
Les mer om Hurtigruten.
Offshore-reder utfordrer Hurtigruten
Per Sæviks Havila kaster seg inn i kampen om kystruten fra Bergen til Kirkenes.
Les mer om Bergen og Hurtigruten.
Offshore-reder utfordrer Hurtigruten
Per Sæviks Havila kaster seg inn i kampen om kystruten fra Bergen til Kirkenes.
Les mer om Bergen og Hurtigruten.

Hurtigruten byr på kystruten

Hurtigruten, som har drevet kystruten Bergen-Kirkenes siden 1893, har levert inn bud også for neste anbudsperiode, melder NTB. Fristen for å levere inn anbud for neste tiårsperiode gikk ut fredag.
Les mer om NTB.
Hurtigruten kjøper tilbake skip
Hurtigruten kjøper tilbake MS Nordlys. Før jul ble MS Richard With kjøpt tilbake. Skipene ble solgt til kommandittselskaper da de tidligere Hurtigruten-selskapene OVDS og TFDS slet med underskudd.
Hurtigruten kjøper tilbake MS Nordlys: Varsler totalrenovering
Hurtigruten kjøper nå tilbake sitt andre skip på kort tid. Rederiet varsler at både MS Nordlys og MS Richard With skal totalrenoveres.
Hurtigruten kjøper tilbake MS Nordlys: Varsler totalrenovering
Hurtgiruten kjøper nå tilbake sitt andre skip på kort tid. Rederiet varsler at både MS Nordlys og MS Richard With skal totalrenoveres.
Kollektivtransport, 3. kvartal 2017, foreløpige tall
Statistikken omfatter all rutegående transport med buss, båt og bane. Fly, drosje, bilferger og Hurtigruten er ikke med. Passasjerer og billettinntekter publiseres kvartalsvis, mens år har langt flere detaljer. Tidsseriene i tabellene rekalkuleres jevnlig og endres når det foreligger ny informasjon.
Les mer om Hurtigruten.
Miljøorganisasjoner uenige om nye utslippskrav til Hurtigruten
Miljøstiftelsen Zero mener miljøkravene til Hurtigruten er for lite ambisiøse. Bellona sier det er for sent å komme med nye krav i det statlig anbudet, og at større utslippskutt først kan pålegges fra 2030.
Les mer om Hurtigruten.
Hurtigruten værfast i Trondheim til mandag
MS Nordnorge har kansellert seilingen mellom Trondheim og Bergen.
Les mer om Bergen og Trondheim.
Ketil Solvik-Olsen advarer om to år uten hurtigrutetilbud
Opposisjonspartiene vil utsette anbudskonkurransen om å drive Hurtigruten. – Da risikerer vi å stå uten rutetilbudet i et år eller to, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen.
Hurtigruten vil ikke bruke ny kai til 121 millioner kroner
Den nye hurtigrutekaia i Bodø kostet 121,5 millioner kroner å bygge. Men Hurtigruten seiler foreløpig rett forbi og legger til ved den gamle kaia lenger unna sentrum.
Les mer om Bodø.
PFU uttaler
DN felt for brudd på god presseskikk etter en artikkel om Hurtigruten og Bodø Havn.
Les mer om Bodø Havn og Hurtigruten.
Hurtigrutens nye hybridskip besøker Trondheim
Sommeren 2019 er de to hybriddrevne skipene til Hurtigruten klare, og nye MS Roald Amundsen vil besøke Trondheim på sin ferd langs norskekysten.
Les mer om Hurtigruten og Trondheim.
Slik ser de nye hybrid-skipene ut
Sommeren 2019 skal de splitter nye hybriddrevne ekspedisjonsskipene MS Roald Amundsen og MS Fridtjof Nansen skal seile langs norskekysten for første gang, det skriver Hurtigruten i en pressemelding.
Les mer om Hurtigruten.
Hurtigrutens nye hybridskip skal seile til Norge
Med en kraftig vekst i turismen til Norge er det stadig flere aktører som kjemper om kundene. Hurtigruten setter sommeren 2019 inn sine nye hybridskipene også på cruiseruter til Norge.
Les mer om Norge.
Hurtigrutens nye hybridskip skal seile til Norge
Med en kraftig vekst i turismen til Norge er det stadig flere aktører som kjemper om kundene. Hurtigruten setter sommeren 2019 inn sine nye hybridskipene også på cruiseruter til Norge.
Les mer om Norge.
– Hurtigruten vil skremme konkurrentene
Transportforsker Gisle Solvoll mener dagens pressekonferanse i regi av Hurtigruten var av det taktiske slaget. – De ønsker å sende et tydelig signal til konkurrentene.
Les mer om Hurtigruten.
Hurtigruten legger inn anbud på ruten langs norskekysten
Hurtigruten ønsker fortsatt å drive hele den tradisjonsrike kystruten mellom Bergen og Kirkenes og byr på statens anbud.
Les mer om Bergen.
Hurtigruta vil halde fram langs kysten
Hurtigruten melder seg på konkurransen og legger inn bud på alle pakkene i anbudet for kystruta mellom Bergen og Kirkenes.
Les mer om Bergen.
Hurtigruten legger inn anbud på ruten langs norskekysten
Hurtigruten ønsker fortsatt å drive hele den tradisjonsrike kystruten mellom Bergen og Kirkenes og byr på statens anbud.
Les mer om Bergen.
Hurtigruten: – Vi legger inn bud på hele pakken
Hurtigruten melder seg på konkurransen og legger inn bud på alle pakkene i anbudet for kystruta mellom Bergen og Kirkenes.
Les mer om Bergen.
Hurtigruten byr på hele kystruten
Hurtigruten øker seiling på kysten og vil by på hele kystruten som lyses ut på nytt. Vi seiler mer på norskekysten uansett om vi vinner anbudet eller ikke, sier konsernsjef Daniel Skjeldam.
Les mer om Daniel Skjeldam.
Hurtigruten vil fortsette
Hurtigurten har bestemt seg, og kommer til å by på anbudet for Kystruten Bergen - Kirkenes. Hurtigrutens nåværende avtale med staten utgår 31. desember 2019, men Hurtigruten håper altså å seile hele ruten også etter dette.