Orkla

Fra oljejubel til gjødselnedtur: Slik ble børskjempenes tallslipp mottatt

Mens børsens største selskap ble belønnet for knalltall, og Orkla hadde den beste børsdagen på fem år, hindret ikke milliardutbytte Gjensidige-smell på Oslo Børs.
Les mer om Gjensidige-smell og Orkla.

Fra oljejubel til gjødselnedtur: Slik ble børskjempenes tallslipp mottatt

Mens børsens største selskap ble belønnet for knalltall, og Orkla hadde den beste børsdagen på fem år, hindret ikke milliardutbytte Gjensidige-smell på Oslo Børs.
Les mer om Gjensidige-smell og Orkla.
Meglerhus høyner i Orkla
ABG Sundal Collier er optimister.
Les mer om Orkla.
Her er vinterens matnyheter
Fredag lanserte Orkla vinterens nyheter i butikkhyllene og blant nyhetene fra matgiganten fins blant annet nye typer frossenpizza og vegan-alternativer, i tillegg til nye frokostblandinger uten sukker og årets nye smak i Fun Light-serien,
Les mer om Fun Light-serien og Orkla.

Bedring fra Orkla – rekordhøyt Grandiosa-salg

Orkla kan vise til vekst både på topp- og bunnlinjen i fjerde kvartal, hjulpet av blant annet rekordhøyt Grandiosa-salg gjennom fjoråret.
Les mer om Grandiosa-salg og Orkla.
Rasch-Olsen: - Stang inn for Orkla
Analytiker Preben Rasch-Olsen i Carnegie mener Orkla opplevde litt stang inn i 4. kvartal.
Les mer om Carnegie og Orkla.
I fjor ble det solgt fem Grandiosa pr nordmann
Grandiosa- og Smash-rekord bidro til resultatvekst for Orkla
Les mer om Grandiosa og Orkla.
Salgsrekord for frossenpizza
Trendfolket må gjerne snakke om quinoa, kimchi, ramen og insekter - frossenpizzaen øker for fjerde år på rad. Tall fra analysebyrået Nielsen viser at det ble solgt over 50 millioner frossenpizzaer i fjor, opplyser Orkla til NTB.
Les mer om NTB, Nielsen og Orkla.
Røkke-trøkk og Orkla-rally
Ingen drahjelp fra oljeprisen.
Les mer om Orkla-rally.
Analytiker spår flere oppkjøp og ekstraordinært utbytte fra Orkla
Orkla overbeviser markedet med en solid fjerdekvartalsrapport. Analytiker ser flere positive trekk som forsvarer den betydelige kursoppgangen.
Les mer om Orkla.
Pizza og sjokolade bidro til milliard-resultat
Smash slår an i Sverige. NORSKE FAVORITTER: Pizza Grandiosa og sjokoladen Smhash er med på å gi Orkla gode tider. Foto: Orkla Hva har Smash og Grandiosa til felles?
Les mer om Grandiosa, Orkla, Smash, Smhash og Sverige.
En flytur til USA i 1980 endret nordmenns kosthold for alltid: Nå er ny rekord slått
Dagbladet): 2017 ble nok et fantastisk år for frossenpizzen her i landet. Produsentene opplever salgsoppgang for fjerde år på rad. - Storhetstiden for fryst pizza er nå, slår kommunikasjonssjef i Orkla, Bjørn Brennskag fast.
Les mer om Bjørn Brennskag, Orkla og USA.
Tidenes frossenpizzasalg i 2017
I fjor ble det salgsoppgang for frossen pizza i Norge for fjerde år på rad. Til sammen ble det solgt 50 millioner pizzaer i Norge, mer enn noen gang før. Det førte til at Orkla fikk et resultat før skatt på 1,3 milliarder kroner i fjerde kvartal. Grandiosa, som blir produsert av Stabburet på Stranda, fikk sin egen salgsrekord med 25,8 millioner solgte pizzaer og bidrog til resultatveksten. Forrige rekord var fra 2004 på 25,2 millioner.
Les mer om Norge, Orkla, Stabburet og Stranda.
Slik håper Orkla å skape nye Grandiosa-suksesser
Tannkrem-merker som blir tyggegummi og norske godtposer som eksporteres til Sverige. På denne måten vil Orkla bygge nye merkevaresuksesser.
I fjor ble det solgt fem Grandiosa pr nordmann
Grandiosa- og Smash-rekord bidro til resultatvekst for Orkla
Les mer om Grandiosa og Orkla.
Grandiosa- og Smash-rekord bidro til resultatvekst for Orkla
Orkla fikk et resultat før skatt på 1,3 milliarder kroner i fjerde kvartal. Det er en oppgang fra 1,15 milliarder i samme periode året før.
Les mer om Orkla.
Grandiosa- og Smash-rekord bidro til resultatvekst for Orkla
Orkla fikk et resultat før skatt på 1,3 milliarder kroner i fjerde kvartal. Det er en oppgang fra 1,15 milliarder i samme periode året før.
Les mer om Orkla.
Oppgang for Orkla
Orkla fikk et resultat før skatt på 1,3 milliarder kroner i fjerde kvartal. Det er en oppgang fra 1,15 milliarder i samme periode året før.
Les mer om Orkla.
Oppgang for Orkla
Orkla fikk et resultat før skatt på 1,3 milliarder kroner i fjerde kvartal. Det er en oppgang fra 1,15 milliarder i samme periode året før.
Les mer om Orkla.
Resultatvekst i merkevarekjempe
Øker overskuddet med 150 millioner kroner. Konsernsjef Peter A. Ruzicka sier at Orkla-konsernet hadde et sterkt fjerde kvartal og leverte i henhold til strategiske og finansielle mål.
Les mer om Orkla-konsernet.
Grandiosa-rekord bidro til resultatvekst for Orkla
Orkla fikk et resultat før skatt på 1,3 milliarder kroner i fjerde kvartal. Det er en oppgang fra 1,15 milliarder i samme periode året før.
Les mer om Orkla.
Bedring fra Orkla
Orkla kan vise til vekst både på topp- og bunnlinjen i fjerde kvartal, hjulpet av blant annet rekordhøyt Grandiosa-salg.
Les mer om Grandiosa-salg og Orkla.
Orkla leverer varene
Orkla overgår analytikernes forventninger
Orkla slår forventningene
Bedring fra Orkla
Orkla kan vise til vekst både på topp- og bunnlinjen i fjerde kvartal.
Les mer om Orkla.