Veivesenet

Fortviler over at bilister ikke vet om fergen

- Vi skulle ønske at veivesenet informerte om at dette er et alternativ, sier Rolf A. Sandvik, daglig leder i The Fjords.
Les mer om Rolf A.

Norske tunneler henger 15 milliarder etter

Veivesenet mangler penger til å få 150 tunneler til full standard.
Snur og vurderer varmesjekk for tunneler
Etter forrige brann i Gudvangatunnelen avviste veivesenet å bruke varmesøkende kamera for å luke ut brannfeller. Nå er tonen en annen.
Les mer om Gudvangatunnelen.
Vurderer varme- sjekk for tunneler
Etter forrige brann i Gudvangatunnelen avviste Veivesenet å bruke varmesøkende kamera for å luke ut brannfeller. Nå er tonen en annen.

Statens vegvesen: - Tunnelen kommer til å være stengt i måneder og uker

SKATESTRAUMTUNNELEN/OSLO (VG) Ifølge veivesenet er skadene på Skatestraumtunnelen ekstremt store. Så store at arbeidet med gjenoppbyggingen kan ta måneder.
Jusprofessor om ulykkesrapporter: – Skaper mistanke om ren sabotasje
Veivesenet holdt tilbake informasjon da etaten ble gransket for hemmelighold, ifølge Graver-utvalget. Juseksperter spør seg om de har noe å skjule.
Les mer om Graver-utvalget.
Bildrapsdømt: – Veivesenet er gjennomsyret av dårlig styring
Bildrapsdømte Rita Lyngmo fikk ikke se sin ulykkesrapport før det var for sent. Hun er opprørt over at Statens vegvesen ikke viser mer åpenhet selv når de blir gransket.
Veivesenet gikk imot seg selv for å nekte politiet innsyn
På papiret sto det at ulykkesrapportene skulle deles med politiet. Men i kulissene bestemte ansatte i Vegdirektoratet seg for å gjøre det motsatte – uten å spørre toppledelsen.
Les mer om Vegdirektoratet.
Saboterte Gravers graving
Granskingen av Statens vegvesen og ulykkesrapportene, ble sabotert av veivesenet. Kommer samferdselsministeren til å akseptere det?
Grunn graving fra Graver
Granskingen av Statens vegvesen og ulykkesrapportene, ble sabotert av veivesenet. Kommer samferdselsministeren til å akseptere det?
Les mer om Graver.
Taper 140 millioner bomkroner på tunnelarbeidene
Flere lar bilen stå når Oslos tunneller fikses. Det kan gå ut over nye kollektiv- og sykkelprosjekter. Tunnelarbeidene kom brått på for både Veivesenet og for bompengeringen.
Les mer om Veivesenet.
Foreldre betaler skolebuss
I Trømborg i Eidsberg betaler foreldrene bussen selv fremfor å sende barna på veien til skolen. Skoleveien er fylkesvei 685 hvor fartsgrensen er 80 kilometer i timen. Foreldrene mener veivesenet har målt feil bredde på veien, skriver Smaalenenes Avis.
Les mer om Eidsberg.
Lover topp veier og jernbane i 2050 - om de får 1500 milliarder kroner
Slik vil Veivesenet og jernbanen løse halvannen milliarder flere reiser frem mot 2050.
Les mer om Veivesenet.
Lover topp veier og jernbane i 2050 - om de får 1500 milliarder kroner
Slik vil Veivesenet og jernbanen løse halvannen milliarder flere reiser frem mot 2050.
Les mer om Veivesenet.
Lover topp veier og jernbane i 2050 - om de får 1500 milliarder kroner
Slik vil Veivesenet og jernbanen løse halvannen milliarder flere reiser frem mot 2050.
Les mer om Veivesenet.
Oslofjordforbindelsen: Nesten ingen støtter Veivesenets forslag
De anbefalte bro eller tunnel Moss-Horten, og bro til Hurum via Håøya. Men Veivesenet får minimal støtte. Løsningen som får massiv støtte er nytt tunnelløp for dagens Oslofjordtunnel.
Bygger ny Skjeggestad bru på samme måten
Lørdag ble Skjeggestad bru sprengt fordi den var for svak. Nå vil Veivesenet bygge ny bro på samme måten.
Les mer om Skjeggestad og Veivesenet.
Bygger ny Skjeggestad bro på samme måten
Lørdag ble Skjeggestad bro sprengt fordi den var for svak. Nå vil Veivesenet bygge ny bro på samme måten.
Les mer om Skjeggestad og Veivesenet.
Trafikken flyter, enn så lenge
Høy utfart torsdag ettermiddag kan gi mindre press på trafikken når vinterferien fredag ettermiddag starter for fullt, ifølge veivesenet.
Veivesenet: Vi har kritisk lav bro- kompetanse
Lærere, arkeologer og landskapsarkitekter ansettes for å håndtere brobygging, fordi Veivesenet sliter med å knytte til seg folk med den beste kunnskapen.
Les mer om Veivesenet.
Ny E 39: Veivesenet har bestemt seg
Statens vegvesen har bestemt seg: De mener rød trase er den beste korridoren for ny firefelt E 39 fra Døle bru til Reibakken, og velger grønn videre derfra til Livold. Tatt valget: Prosjektleder Nils Ragnar Tvedt i Statens vegvesen.
Les mer om Døle, Livold og Reibakken.
Veivesenet vil ikke åpne Holmestrandtunnelen
Mener det blir for dyrt og omfattende. Statens vegvesen har vurdert om det er mulig å ta i bruk den stengte Holmestrandtunnelen for å avhjelpe den økte trafikken gjennom Holmestrand.
Privatbiler skal bli veivesenets rullende sensorer
500 Volvo-biler i daglig trafikk skal automatisk og fortløpende melde fra om vei- og føreforhold. Slik skal de hjelpe veivesenet med vedlikeholdet og bidra til færre ulykker.
Les mer om Volvo-biler.
Fagfolk skal inn i tunnelen
I løpet av en dag eller to skal Holmestrandtunnelen bli inspisert av fagfolk i veivesenet og Vegdirektoratet med tanke på åpning eller ikke.
- Skremmende av veivesenet
Flere politikere reagerer på at Statens vegvesen skrinlegger ny Arna-vei etter telletabbe.
Les mer om Arna-vei.