Vrakpant


Renault og Fortum gir Zoe kjempefordel

Renault og Fortum utvikler n et kjempemessig hurtiglader-nettverk. Og Zoe fr kjempefordeler. Det er Renault Norge som har inngått en samarbeidsavtale med Fortum Charge & Drive, som allerede er en etablert leverandør av ladestasjoner, om utbygging av et nasjonalt ladenettverk for elbil. I praksis betyr dette at elbilen Renault Zoe vil bli mye mer attraktiv. Allerede i dag tilbyr Renault 25.000 kroner ekstra i vrakpant mot kjøp av en ny Zoe. Ikke nok med det: Du har 30 dagers angrefrist ved innkjøp - hvilket altså betyr at du kan ha bilen en måned, for så å levere den tilbake hvis du ikke er fornøyd med den. Stort gjennombrudd Det skal settes ut

90.000 køyretøy vraka

Det er betalt ut nær 270 millionar kroner i vrakpant første halvår i år.

Knuser vrakrekorder

KONGSVINGER: Nye tall viser at fjorårets økte vrakpant gir resultater. I fjor ble det satt ny vrakbilrekord i Glåmdal.

Les mer om Glåmdal.
90.000 kjøretøy er avskiltet i år

Det er utbetalt vrakpant for 89.793 kjøretøy i første halvår i år, viser tall fra Tollvesenet. Dette er 4.140 flere vrakede kjøretøy enn i de seks første månedene i 2013. (NTB)

Les mer om Tollvesenet.

Bilvrak fyller gatene

Hvert år forsøpler rundt 1000 bilvrak bygatene i Oslo. Mens vrakene er til irritasjon for andre, går bileierne glipp av 3000 kroner i vrakpant.

Les mer om Oslo.
Flere biler vrakes

Det vrakes flere biler nå enn før. I fjor ble det vraket rundt 156.500 biler i Norge og utbetalt423 millioner i vrakpant. Det er 35.000 flere biler enn året før.

Les mer om Norge.
Tidligere toppsak hos Dagbladet:
Derfor bør ikke vrakpanten økes

Tror utslippene øker om du får høyere vrakpant. DinSide.no: Antallet biler som blir vraket har økt de siste årene, og bare i 2012 ble hele 120 000 biler vraket, mens 2013 har ligget

Økt vrakpant gir ikke miljøgevinst

Overraskende konklusjon. Antallet biler som blir vraket har økt de siste årene, og bare i 2012 ble hele 120.000 biler vraket. Antakelig har dette sammenheng med at vrakpanten sakte men sikkert har gått opp, sist i juli i fjor, da den ble satt til 3.000 kroner. Tidligere har man forsøkt å øke vrakpanten midlertidig, for å få flere gamle biler bort fra norske veier. Dette gjorde man blant annet i 1996, da vrakpanten ble satt opp til 6.000 kroner. Dette førte ifølge Norges Automobilforbund (NAF) til at vel 220.000 biler ble vraket det året. Ønsket om en tilsvarende midlertidig økning av vrakpanten diskuteres jevnlig i forskjellige

Vrakpant for fritidsbåter tidligst i 2015

Vrakpant på kasserte fritidsbåter er stadig et aktuelt miljøtiltak - men skal først utredes i mer enn ett år.

Vrakpant for fritidsbåter tidligst i 2015

Vrakpant på kasserte fritidsbåter er stadig et aktuelt miljøtiltak men skal først utredes i mer enn ett år.

Vrakpant for fritidsbåter tidligst i 2015

Vrakpant på kasserte fritidsbåter er stadig et aktuelt miljøtiltak – men skal først utredes i mer enn ett år.

Rekordmange velger å vrake

Økt vrakpant til 3.000 kroner gir rekord i vraking av biler i år. Geir Jensen lot seg friste til å hogge opp sin gamle Chrysler.

Les mer om Chrysler.
Høy vrakpant gir rekordmange bilvrak

Etter at vrakpanten ble økt til 3000 kroner vrakes biler som aldri før. - På det mest hektiske vrakes mellom 50 og 60 biler per dag, sier driftssjef Tor Anders Andersen hos Metall og

Les mer om Metall.
Flere vraker bilen enn tidligere

Økt vrakpant, gode tider og stort nybilsalg gjør at stadig flere velger å skrote sin gamle bil, ifølge tall fra Norges Biloppsamleres Forening (NBF) og Toll- og avgiftsdirektoratet.

Les mer om Tollog.
Flere vraker bilen enn tidligere

Økt vrakpant, gode tider og stort nybilsalg gjør at stadig flere velger å skrote sin gamle bil, ifølge tall fra Norges Biloppsamleres Forening (NBF) og Toll- og avgiftsdirektoratet. Hittil i år har veksten vært på 19,4 prosent sammenlignet med fjoråret. Til nå i år har det blitt innlevert 119.991 biler

Les mer om Tollog.
Høstslakten er i gang (SB+)

Ønsket om høyere bilstandard og økt vrakpant kan gi ny skrotrekord.

Vrakpanten må økes

Ekstra vrakpant førte til firedobling i tallet på biler levert til hugging. Snittalderen på bilparken her i landet ble likevel uendret. Hvorfor? Kampanjen som pågikk for en stund siden

Vil ha vrakpant på lastebiler

Lederen for Sørlandets største bildemontering støtter forslag om vrakpant på lastebiler og busser. Det er partiet Venstre som har foreslått å utvide vrakpanten til også å gjelde tunge

Les mer om Venstre.
Vil ha vrakpant på lastebiler

Lederen for Sørlandets største bildemontering støtter forslag om vrakpant på lastebiler og busser.

- Jeg hadde rett til å ta bilen

- Men han kan få halvparten av vrakpanten tilbake, sier 47-åringen som ble omtalt som biltyven som fikk vrakpant. Bare glasskår lå igjen på bakken der Karl Eivind Pedersens bil hadde

- Jeg hadde rett til å ta bilen

- Men han kan få halvparten av vrakpanten tilbake, sier 47-åringen som ble omtalt som biltyven som fikk vrakpant. Bare glasskår lå igjen på bakken der Karl Eivind Pedersens bil hadde

- Jeg hadde rett til å ta bilen

- Men han kan få halvparten av vrakpanten tilbake, sier 47-åringen som ble omtalt som biltyven som fikk vrakpant. Bare glasskår lå igjen på bakken der Karl Eivind Pedersens bil hadde

- Jeg hadde rett til å ta bilen

- Men han kan få halvparten av vrakpanten tilbake, sier 47-åringen som ble omtalt som biltyven som fikk vrakpant. Bare glasskår lå igjen på bakken der Karl Eivind Pedersens bil hadde

- Jeg hadde rett til å ta bilen

- Men han kan få halvparten av vrakpanten tilbake, sier 47-åringen som ble omtalt som biltyven som fikk vrakpant. Bare glasskår lå igjen på bakken der Karl Eivind Pedersens bil hadde

- Jeg hadde rett til å ta bilen

- Men han kan få halvparten av vrakpanten tilbake, sier 47-åringen som ble omtalt som biltyven som fikk vrakpant. Bare glasskår lå igjen på bakken der Karl Eivind Pedersens bil hadde




Siste nyheter



Webavisen - Nyheter på ett sted
Webavisen er en nyhetsagent og søkemotor som henter inn nyheter fra norske aviser. Hos oss kan du raskt lese dagsaktuelle nyheter eller gjøre søk flere år tilbake.
Kontakt
post@webavisen.no

Siste 24 timer
13 12 11 10 09 08 07 06 05 04 03 02 01 00 23 22 21 20 19 18 17 16 15 14